چرا دانش آموزان نسبت به تحصیل بی انگیزه شده اند؟

دانش آموزان؛ گریزان از درس!

دانش آموزان؛ گریزان از درس!

انتشار میانگین دانش آموزان در آزمون های نهایی و همچنین تصاویری از پاره کردن کتب درسی نشان از عدم رغبت آنها به تحصیل است.

تحریریه پارسینه:  در روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از پاره کردن کتب درسی توسط دانش آموزان جلوی درب مدارس در فضای مجازی وایرال شده است؛ تصاویری که به خوبی نشان می دهد برخی از دانش آموزان، عطای درس خواندن را به لقایش بخشیده اند و میل و رغبتی برای نشستن پشت نیمکت های مدرسه ندارند. اگر در دهه‌های پیشین، درس خواندن و دانشگاه رفتن و گرفتن مدرک تحصیلی جزو اولین اولویت های افراد بود، حالا اما شواهد حاکی از این است که دانش آموزان مثل سابق تمایلی به درس خواندن ندارند. از سوی دیگر، مهدی نویدادهم، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اظهاراتی نگران‌کننده نسبت به افت محسوس کیفیت آموزش در مدارس کشور هشدار داد. به گفته وی، میانگین نمرات دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی بین ۸ تا ۱۰ است که به معنای جدی نبود پیشرفت علمی و ضعف گسترده آموزشی در سطح مدارس است. او با اشاره به نتایج آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز، تأکید کرد که حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی کشور در مهارت‌های پایه‌ای خواندن و نوشتن به سطح استاندارد نرسیده‌اند. همچنین، نتایج آزمون ریاضی دانشگاه صنعتی شریف نیز حکایت از میانگین نمره ۶ یا ۷ در میان داوطلبان دارد. بی انگیزیگی دانش آموزان به مدرسه، موضوعی انکارناشدنی است؛ مساله ای که مسئولان آموزش و پرورش نیز لابه لای سخن های خود هر از گاهی به آن اشاره می کنند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در فصل تابستان امسال، نرخ بازماندگی از تحصیل در میان دانش‌آموزان ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی روندی نگران‌کننده را نشان می‌دهد. این آمار حاکی از آن است که ۱.۴۵ درصد از دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ۶.۴۱ درصد در دوره متوسطه اول و ۲.۶۹ درصد در دوره متوسطه دوم ترک تحصیل کرده‌اند. در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال (دوره ابتدایی)، ۱۹۲ هزار و ۹۹۲ نفر از تحصیل بازمانده‌اند. این عدد  در گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ سال (دوره متوسطه اول)، این عدد به ۲۱۳ هزار و ۷۲۲ نفر می‌رسد. همچنین در گروه سنی ۱۵ تا ۱۷ سال (دوره متوسطه دوم)، ۵۸۵ هزار و ۶۰۷ دانش‌آموز از ادامه تحصیل محروم شده‌اند. در سه دوره تحصیلی ۹۹۲۳۲۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۳، میزان بازماندگی از تحصیل به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا (سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰) با رشد قابل توجهی مواجه شد.تعداد کل افراد بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۵ برابر با ۷۷۷.۸۶۲ نفر است که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با ۱۷ درصد رشد به ۹۱۱.۲۷۲ نفر افزایش یافت و در سال تحصیلی گذشته نیز مجدد افزایش پیدا کرده است. نکته قابل توجه این است که ترکیب جنسیتی بازماندگان از تحصیل به سمت پسران تغییر کرده است، که احتمالاً نشان‌دهنده کاهش علاقه پسران به ادامه تحصیل در مقایسه با دختران است. پنج استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، خوزستان و آذربایجان غربی بیشترین تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را در خود جای داده‌اند. این استان‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و کمبود امکانات آموزشی با چالش‌های جدی در زمینه پوشش تحصیلی مواجه هستند. مدتی است که بسیاری از معلمان، والدین و حتی خود دانش‌آموزان، با پدیده‌ای فراگیر و نگران‌کننده روبه‌رو هستند: بی‌انگیزگی به درس و تحصیل. این بی‌انگیزگی در سنین مختلف تحصیلی دیده می‌شود؛ از دانش‌آموزان دبستانی تا نوجوانان دبیرستانی. اما ریشه‌های این وضعیت چیست و چرا دیگر مدرسه و یادگیری، جذابیت سابق را ندارد؟

سیستم آموزشی خشک و ناتوان در ایجاد انگیزه

ساختار سنتی و حافظه‌محور آموزش، هنوز بر مبنای نمره و امتحان می‌چرخد. دانش‌آموزانی که با جهان پویای تکنولوژی، بازی، و محتوای تعاملی بزرگ شده‌اند، به سختی می‌توانند با کلاس‌های یک‌طرفه و کتاب‌های درسی یکنواخت ارتباط برقرار کنند. در واقع، آموزش برایشان به وظیفه‌ای بی‌روح تبدیل شده، نه تجربه‌ای انگیزشی و معنا‌دار.

نبود ارتباط بین دروس و دنیای واقعی

یکی از اصلی‌ترین دلایل بی‌انگیزگی، فقدان حس کاربردی بودن آموخته‌هاست. دانش‌آموزان نمی‌فهمند چرا باید فرمول‌های ریاضی یا قواعد پیچیده دستور زبان را یاد بگیرند، وقتی این دانش در زندگی روزمره آن‌ها نقشی ندارد یا لااقل این نقش به درستی برایشان تبیین نشده است.

فشار بیش از حد و اضطراب تحصیلی

در بسیاری از موارد، فشار برای کسب نمرات بالا، قبولی در آزمون‌های رقابتی و توقعات بیش از حد خانواده و جامعه، باعث می‌شود دانش‌آموز به جای عشق به یادگیری، تنها به فرار از اضطراب و شکست فکر کند. در این شرایط، درس خواندن از “نیاز درونی” به “اجبار بیرونی” بدل می‌شود؛ و این آغاز افول انگیزه است.

 کمبود مهارت‌های زندگی و مدیریت احساسات

دانش‌آموز امروز، بیشتر از حفظ کردن کتاب‌ها، به مهارت‌هایی مثل خودآگاهی، اعتماد به نفس، مدیریت استرس، حل مسئله و برنامه‌ریزی نیاز دارد. وقتی این آموزش‌ها جایشان را در مدارس باز نکنند، بسیاری از دانش‌آموزان با کوچک‌ترین ناکامی یا فشار، از درون خالی می‌شوند و توان ادامه مسیر را از دست می‌دهند.

 شرایط اجتماعی اقتصادی و تأثیرات بیرونی

نمی‌توان نقش شرایط خانوادگی، فشار اقتصادی، بی‌ثباتی‌های اجتماعی و بحران‌های روانی پس از کرونا را نادیده گرفت. بسیاری از دانش‌آموزان با دغدغه‌هایی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند که انرژی روانی‌شان را تحلیل برده و تمرکز بر درس را دشوار کرده است.

آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار

طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران، در پاییز ۱۴۰۳ سهم جمعیت بیکار فارغ‌التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۳/۱ درصد بوده است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰/۳ درصد افزایش داشته است. این موضوع باعث می شود تا دانش آموزان امید خود را از دست داده و آینده روشن خود را صرفا به خواندن درس معطوف نکنند.  با این وجود، اما  برای ترغیب دانش آموزان به درس خواندن باید تدابیری اندیشید؛ برای مثال باید محتوای درسی را کاربردی‌تر، خلاقانه‌تر و منعطف‌تر کرد. همچنین نقش معلمان را از ناقل محتوا به تسهیل‌گر یادگیری ارتقاء داد. به دانش‌آموزان در کنار دروس، مهارت‌های زندگی آموزش داد و مدارس را به محیط‌هایی پویا و انسانی تبدیل کرد، نه صرفاً کارخانه‌های نمره‌سازی و محیطی پر از استرس و فشار.

 

ارسال نظر

  • ناشناس

    وقتی کتاب های دارای مطالب فشرده وسنگین است که با آن پایه تحصیلی ارتباط ندارد وهر کتاب دارای فصول وگفتار های زیاد است باعث گیج شدن دانش آموزان است وهمچنین تدریس کتاب های بی فایده که فقط وقت وهزینه را می‌گیرد والله که نمره ۱۰،۱۲ باید گفت جژ نمرات خوب است
    سوالات امتحانی بسیار سخت ،نامفهوم وگویی دانش آموز را به نبرد تن به تن دعوت می‌کند بهتر است مسئولین ومدیران آموزش وپرورش به محتوای دروس وامتحانات وکتب وفصل های بی فایده باز نگری کنند

  • یه نفر

    سلام و عرض ادب
    گفتن این حرف خوب نیست
    ولی شما که از مشکلات دانش اموزا خبر دارین چرا شیوه رو عوض نمیکنید تا کی باید این مشکلات وجدو داشته باشن؟؟

  • نسیم

    خدا براتون نسازه
    بچه هامون دیوونه کردید
    پسر من با این همه استرس لب به غذا نمیزنه
    بچه های خودتون دغدغه درس ندارن
    یچه های ما رو میکشید

    • رُز راد

      درسته بچه های خودشون بهترین دانشگاه ها میرن بدون کمترین آزاری ،بعد ما سر جلسه یه ذره سرمون بچرخه فاتحمون خوندست✅

  • بنده خدا

    ماپدرومادرهاچی کنیم،چاره ای مگه داریم،اگه بخواهیم به بچه هامون فشارنیادبایدیه مدرسه هایی بفرستیمشون که از۱۵۰تاالی سیصدمیلیون درسال شهریه شونه.گذشته ازاون جومدرک سالاری حامعه باعث میشه بچه هامون فرداهرجامیرندازشون مدرک بالابخوان،کنکورم که دیگه گوز بالاگوز،الان بچه هاازماهم بدسون میادکه بهشون میگیم درس بخونن ،سیستم آموزشی ناعادلانه وبسیاربهددردنخورکشورفساربردانش آموزان روزیادکرده بااین امتخانات نهایی وکشوری وشرط معدل و...... .آموزش پرورش بامافیای آموزشی دستش تویه کاسه اش وگرنه تاحالابایدکنکورحمع میشد،چرانشد،به خاطرکاسبی همین قماش سودجوی کلاس کنکوروکتابهای کمک آموزشی و....

  • سمیرا

    بچه هامون روانی شدن یه مشت دکتر و مهندس روانی به چه دردی میخوره.در جواب اون بنده خدایی که فرموده بچه هامون رو باید مدرسه گرون بفرستیم دختر من مدرسه ای می‌ره که ۲۶۰ میلیون امسال شهریه دادم انقد اینطور مدارس فشارشون زیاده که دختر من کل ابروهاشو کنده تمام همکلاسی هاش موی سر و گوشت ایشون رو کندن واقعا درس خوندن تو این مملکت بی صاحب جنگه جنگ

  • احمدصباغ زاده

    ما یا نمی فهمیم و یا خودمان را به نافهمی می زنیم وقتی یک دانش آموز با آن همه تلاش و سختی درس می خواند و درس را می فهمد می بیند که با کسی که مدرک قلابی ویا افتخاری گرفته برابر و یا عقب تر است هیچ گونه رغبت و انگیزه‌ای برای درس خواندن باقی نمی ماند پس باید کلید این مشکل را در جایی دیگر غیر از دانش اموزان جستجو کرد

  • ....

    من نمفهمم درس دفاعی کجاش به درد ما میخوره. درس کار و فناوری وقتی به صورت عملی نباشه چه فایده ای داره.؟

  • ی بنده خدا

    سلام من خودم دانش آموزم
    فشاری که از طرف درس ها روی ما هست تو این امتحانات واقعا سخته
    مسئولین فکر کردین بچه ها علاقه به درس دارن
    واقعا نشستن پشت نیمکت و 75 دقیقه گوش دادن به حرف معلم ریاضی و تاریخ‌و ... سخته .

  • ستاره

    متأسفانه بعضی از معلم ها هم برای این جایگاه مناسب نیستند، معلم علوم هفتم مدرسه پسرونه، که ایشون هر چند کلمه که میگه یک فریاد میزنه و دست بچه های کلاس رو میپیچونه، همش استرس و نگرانی میده و کل تخته رو پر میکنه از چیز هایی که مربوط به درس نیست و فقط میخواد بچه ها زودتر آشنا بشن با این چیزا ، میگه چون من سختی کشیدم، شما هم باید بکشید، خوب معلومه بچه ها حالشون از اون درس بهم میخوره، وقتی اولیا میرن به مدرسه میگن ولی وضعیت فرقی نمیکنه و همون معلم به کار خودش ادامه میده و عین خیالش نیست، همه کادر مدرسه پشت هم هستن، هیچ نظارت درست درمونی وجود نداره، چه توقعی میشه داشت، من خودم واقعا امسال کم اوردم، بچه ام سر درس علوم خیلی اذیت شد، کلا دیگه نمیخواد مدرسه بره، از درس متنفر شده، تدریس و اخلاق یک معلم باعث اینا شده، ولی کو مسئولی که دل بسوزونه، یه نظارت به اوضاع مدرسه داشته باشن؟!!

  • یک دانش اموز‌

    وقتی کتاب رو جوری درست میکنین که حتما باید یه معلم درس بده خودمون نمیتونیم بفهمیم و بعضی وقتها معلم ها هم می‌مونن از ما چه انتظاراتی دارین من خودم ریاضی هفتم بودم ۱۹نیم ولی الان نهم هستم ۱۲...۱۴ مشخص نیس که شما که بچه هاتون راحتن دقدقه ای ندارن ما این وسط باید پاره بشیم ژاپن چون که با بچه هاشون خوب رفتار کردن و روش اموزششون رو درست کردن انقدر پیشرفت کرد شما هم باید مثل ژاپن کار کنین که بچه ها درست درس بخونن از من نهمی که گذشت آیندم هز نظر تحصیلی خراب شد لطفا سر بچه های دیگه‌ نیارین من به بخدا فهمیدم آیندم خراب شد رو به ورزش آوردم چون اونجا دست خودمه راحت میتونم پیشرفت کنم

  • یه دانش آموز

    هه .... تاسف

  • Misty arcana

    وقتی مطالب کتاب اصلا به درد زندگی نمیخوره لطفا انتظار بیشتر از این نداشته باشید. به خدا کتاب رمان بیشتر و مسائل بهتری رو یاد میده تا درسی

  • روزبه شفیعی

    یعنی واقعا برای آموزش و پرورش متأسفم . من بدبخت ی امتحان علوخ نهم رو بخاطر وقت کم و ناتوانی روی مرور سوالا که ببینم جایی خراب نکرده باشم ، سوال جا ننداخته باشم یا اینکه کلا سوال رو اشتباه متوجه شدم ، نمرم حدود ۱۸ اینا میشه . حالا خودم همیشه معدلم ۲۰ هست (نمیخوام خودنمایی کنم به جان خودم)، حالا برای ی وقتی که برای علوم ندادن باید همه به روم بخندن معدلم شده ۱۹ و خورده ای . آخه چه وضعشه . همه دارن فقط به اون عدد لعـ*نتی معدل دقت میکنن . نمیفهمن که حالا بچه حول کرده درست سوالا رو نفهمیده یا محاسباتش اشتباه بوده یا اینکه درست وقت نکرده بوده بخونه یا حالا چیزای دیگه . لطفا یکم کلاه خودتون رو قاضی کنین ببینید چه بلایی سر جامعه امروزی داره میاد . چه فشار روانی به بچه هایی مثل خودم داره وارد میشه . هرروز دارم به سر خودم میزنم چرا این دفعه انقد علومم رو بد دادم ، حالا همه تو پو*زم میخندن و وووووو برو اون سر دنیا . واقعا متأسفم .... متأسف .

  • ناشناس

    پسر من دیگه درس نمی‌خونه و میگه هر چقدر بخونم نمی توانم نمره خوب بگیرم از بس امتحانات سخته .بچه ها روانی شدن .سیستم آموزشی را کلا عوض کنید .نسل جوان را از فشار عصبی نجات بدین

  • یک دانش اموز

    سلام
    با این امکانات پایین کلاس ها مثل زندان
    کتاب های الکی ‌و به درد نخور رو جایگزین کتاب های اختیاری
    بهترین کتاب برای دانش اموز ۱۸ساله مدیریت خانواده هست که این درس اختیاری هست و کسی اهمیت نمیده
    درس هایی که باید حذف کنن فارسی .عربی.دینی را در حالت یادگیری قرار بدهند نه امتحانی
    ریاضی های الکی مثل ریاضی انسانی
    روش تدریس بدرد نخور کله باید نظام آموزش و پرورش عوض بشه

  • نا شناس

    سیاستگذاران هیچ درک و فهمی از آموزش و پرورش ندارند. اصلا انگار از واقعیت جامعه بی اطلاع هستند، یا اینکه خودشان در سایه ی امن قدرت و ثروت جا خوش کرده اند و مردم و آینده ی فرزندان مردم عادی برایشان مهم نیست.وقتی حقوق معلم بسیار ناچیز است خوب مسلما او هم برای آموزش دانش آموزان دل نمی سوزاند، نوجوان امروز شاهد ناکامی های نسل گذشته است، و زیر بار تکرار اشتباهات نسل قبلی نمی رود.

  • اسنا

    سلام پسرمن کلاس سوم بودکه پدرش روازدست داد موقع ثبت نام به مدیرومعلمش گفتم استرس فرزندم بالا رفته بامحبت فعلا باهاش رفتارکنیدکه متاسفانه بالحن بدی روبروشدودیگه بمدرسه نرفت باشرایط سختی که داشتم غیرانتفاعی، فرستادم ولی، کسی رسیدگی نکردباچندین تماس بااموزش پرورش همین کاراینا باعث شدپسرمن ازمدرسه زده بشه الهی، خدا بهشون نشون بده تجربه کنن

  • سیما

    سلام من به عنوان یک فرهنگی اینها را قبول دارم و هر روز تبصره جدیدی سازمان سنجش می آورد و در حالی که این قانون‌ها غیر ممکنه که بتوان عملی کرد اینکه دانش آموز ترمیم معدل باید هر درسی انتخاب کرد بابد امتحان دهد حالا مشکلی برای دانش آموز بوجود بیاد نمره بقیه درسها لحاظ نمیشه این باعث بی انگیزگی و استرس شدید در دانش آموزان و خانواده ها شده است لطفا این تبصره همین امسال تغییر بدین

  • سیما

    من له عنوان فرهنگی این گلایه از سازمان سنجش دارم که لطفا این تبصره ای که گذاشتین که دانش آموز ترمیم باید تمام درسهایی که انتخاب کرده باید امتحان بده حالا اگر در یک درس غیبت موجه یا غیر موجه باشه هیچکدام از نمره امتحانی لحاظ نمیشه این استرس و بی انگیزگی در بچه ها بوجود آورده و تعداد زیادی دیگه امتحانات رها کردن

  • شاهرضایی

    سلام
    این درسته که سیستم باید علاوه بر اینها مهارت هم یاد بده
    ولی بچه ها هم میتونن درس بخونن هرچی هم که سیستم خشک باشه بازم از ارزش علم چیزی کم نمیشه به نظر من بچه ها خیلی تنبل شدن و اینکه نمی‌خوان درس بخون به خاطر اینکه میخوان ول بچرخن و با گوشی ور برن من به عنوان کسی که خود خوانم و میرم امتحان میدم سطح امتحانا خیلی هم آسونه و اقلا نیاز به استرس نیست

  • Reza

    وقتی این شرایطو سخت میکنن نتیجش همین میشه من خودم با معدل فوق العاده وارد رشته تجربی شدم که متاسفانه همین شرط معدل و این چیزا آمد که کلا از درس زدم کرد و الان تنها هدفم فارغ‌التحصیل شدنه

  • ملت

    چون خودتون تقسیم کار کردید
    یه عده شب و روز درس بخونن و به بدبختی برن دانشگاه و بعد از اون یا بیکار بگردن یا باز به بدبختی یه شغل سطح پایین جامعه و با حقوقی ناچیز بگیرن و زیر دست آدمای بیسواد تر از خودشون کار کنن

    دسته دوم تو دوران تحصیل برن دنبال عشق و حال بعدم تو دانشگاه آزاد یا بقیه دانشگاه‌ ی سطح پایین یه مدرک چاپ کرده بهشون بدن پست و مقامشونم که از قبل آمادس

    تو استخدام نیرو اینقدر به چیزای حاشیه ای امتیاز میدید به سواد و نمره علمی و تخصص و تعهد اخلاقی طرف امتیاز نمیدید دیگه چه توقعی از جوونا دارید

  • یه دانش اموز تحت فشار

    الان چرا باید اینطوری بشه؟
    من الان خودم کلاس هشتم هستم
    حالا با اینکه کلا برای نهایی (خرداد) ۹ تا امتحان دارم و برای هر درس سخت حدود ۴ الی ۸ روز وقت دادن
    اما بازم بهم فشار میاد
    چون زمانی که توی سال معلم خیلی بد درس میداد و فش کشی میکرد بچه هارو انگیزه نمیگیره ادم و همه‌چی از ذهنش بیرون میره.
    الان چیزی که دارم میگم واقعیه
    توی مدرسه یه معلم داریم که دوتا درس نگارش و هنر رو تدریس میکنه
    اما چطوری؟ بدردنخور
    چرا؟
    چون زمانی که ترم اول کارنامه‌رو گرفتم اون بی......شرف اومد به من توی درس انشا، املا و هنر ۱۳ داده بود با اینکه خودمو پاره کرده بودم بعدش جدا از اینا به همه فش میده و کسی بهش چیزی بگه میزنه همرو.
    همین کار باعت میشه که انگیزه ما دانش اموزا نسبت به درس کمتر و کمتر بشه.
    از اون ور مطالعات اجتماعی که بعد درس های ۹ به بعد هر درس حداقل ۹ خط جواب داره معلمم به هیچ جاش نیست که این همه مطلب رو کجامون کنیم.
    بعدش اون ناظم و مدیر با اون مدیریت اشغالش که هیچی از مدیری نمیدونه و همه بچه هارو فقط بخاطر یه درس زیر بار کتک میبره.
    یه معلم علومم دارم که رشته زبان رو خونده ولی داره علوم درس میده.
    من طول سال هیچی از علوم نفهمیدم و فقط حفظ کردم، بعد همین معلم
    وقتی عصبانی میشه صندلی رو میندازه اون‌ور و داد میزنه که انگار کیه!
    بعدش که وارد کلاس میشه مارو ۵ دقیقه نگه میداره که مثلا احترامشو نگه داریم!
    حالا ببخشید که زیاد شد.
    اگه بخوام در باره مدرسه‌م صحبت کنم اندازه یه کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای میشه
    کلا خلاصه من فقط بخاطر خوشحالی پدر و مادرم نمره خوب میگیرم.
    ولی هرسال داره پیچیده و سخت تر میشه.
    بخدا ماهنوز جوونیم و کلا نمیشه کل زندگی‌مونو فقط برای دوتا نمره هدر بدیم.
    #واقعا_حق_ما_نیست.

  • ییی

    وقتی کیفیت اموزش فضای اموزشی و همه پائین هست نباید از دانش اموزان انتظار دیگه ایی داشته باشید اونم وقتی هنوز داریم روی نیمکت هایی که پدر و مادرهامون درس میخوندن درس میخونیم تمام مدارس قدیمی و داغونه باید مواظب باشیم پاها یا دست هامون به نیمکت ها خراب نخوره و زخم بشه از کمر درد میمیرم اونم وقتی ۸ ساعت روی این صندلی های خشک نشستیم کاش اموزش پرورش به جای دادن بخشنامه های جدید به این مسائل رسیدیگی کنه

  • نببنبم

    ای که خدا مرگتون بده

  • فاطمه

    اگر عدالت اموزشی را در کنکور رعایت کنید و از روی رتبه ها بدون در نظر گرفتن سهمیه ها مخصوصا در در رسته های پزشکی عمل کنید دانش اموزان واقعا با استعداد و رتبه برتر انتخاب شوند رقابت و درس خواندن بهتر خواهد شد و اگر تعهد ها ی پزشکی را حذف کنید حتما مثل سالهای قبل پزشکان با سوادی خواهیم داشت

  • ناشناس

    کاملا درسته.بچه ها واقعا از درس و مدرسه زده شدند و متاسفانه مسئولان در خواب هستند و به دانش آموزان و نیازهای نسل امروز هیچ توجهی نمی کنند.

  • معلم

    من معلم هستم سال های آخر خدمتم هست درتمام مقاطع تدریس داشتم ومعاون هم هستم
    از زمانی که ارزش معلم پایین امد دانش انوز جرات کرد به معلم بی احترامی کنه اگر معلمی بابت تنبیه به دانش آموز جیزی گفت یا خط کشی به دستش زد اولیا شاکی شدن ودررسانه ها اعلان کردن تنبیه ممنوع وضع این شد. معلم همه کار می تونه انجام بده به شرطی که اولیا و وزارت پشت معلم باشه .وقتی دانش آموز درس نمی خونه معلم نباید جیزی بگه نباید داد بزنه اگر اولیا رو خواست اولیا هم جبهه بگیره همینه گوشی دست دانش آموز ممنوع باید باشه تمام دیگه تبصره نداره معلم رو درحاشیه قرار دادین نتیجه رو می بینید اگر اولیا پشت دانش آموز درنیان ودانش آموز رو به معلم و مادر مدرسه بسپارند درست می شه وگرنه وضع هرروز بد تر خواهد شد

  • کریم

    مسؤلان کشور این شرایط را درست کردند مثل درشرکت های دولتی پذیرش فقط فرزندان خودشان در مدرسه هم همین جور است سوالات راست تر پیچیده تر می کنند به غیراز بچه های آنها کسی قبول نشود مثلآ معلم زبان در کلاس به بچه درست درس نمی دهد به دانش آموزان می‌گوید بیایید به کلاس خصوصی من شما را شما را مثل بلبل زبان یاد می‌دهم من به نوبت خود می‌گویم تو میخواهی هم از آخور بخوری هم از کیسه مگر این دانش آموز تو نیست بس یاد بده رسالت تو این است متاسفانه بیشتر مسئولین و مدیران کشور صد رحمت به کیسه و آخور از چندجا می‌خورند با انواع اقسام ترفندها بعضی موقع ها دروجود شک میکنم اگر خدایی هست عدالتی هست چرا اینها رعایت نمی‌کنند اطاعت از امر خدا فقط مال فقیران است

  • پارمیدا قرایی

    واقعاااا افتضاح ترین آموزش کشور ما داره افتضاحه هه هیچی درست نیست متاسفم

  • ملینا

    واقعا که حجم درس ها بالاست تازه امتحان هارو هم جوری سخت میگیرن که حتی یه نفر هم‌نمیتونه نمره کامل بگیره سوال هارو تا میتونن سخت و مفهومی میگیرن انگار هدفشون تنها نمره پایین گرفتن دانش اموزاست وقتی یه مشت درسای خسته کننده و مزخرف داخل کتاب قرار دادن وقتی از بچه ها توقع دارن ۲ ساعت روی یه صندلی غیر استاندارد و یه مشت معلم خسته کننده که اینارو میکنه تو کله بچه ها همین میشه با این کار هایی که آموزش و پرورش میکنه بچه هارو ذره ذره داره نابود میکنه

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار